כיצד להגביל את התקציב של גוגל אדס באופן חודשי?

על מה נדבר?

במדריך הבא אסביר כיצד אפשר להגביל את הקמפיין שלנו באופן חודשי, ולא באופן יומי, כמו שגוגל אדס מאפשרים, אך לפניי, נתאר את הבעיה:

כל מקדם PPC יודע שגוגל אדס מאפשרים להגביל תקציב על פי הגבלה יומית, מה שזה אומר, שנגיד ורצינו להגדיר לאותו חודש 1000 ש"ח בלבד, נצטרך להגדיר ראשית תקציב יומי ולחלקו ב-30.4, שזהו החישוב שגוגל מבצעים בעצמם, רק לאחר מכן נגיע לתוצאה של 32.89 ש"ח בקירוב, וזהו התקציב היומי אותו נצטרך להגדיר.

קצת בלאגן לא?

בתור מקדמי PPC, תמיד נרצה להגדיר תקציב חודשי שלא נוכל לחרוג ממנו, בין אם נשהה במהלך החודש לפתע את התקציב מסיבות כאלה או אחרות, או בין אם נרצה לעלות את התקציב היומי של הקמפיין במהלך החודש. נוסחת החישוב התקציב החודשי מונעת מאיתנו להגביל תקציב מדוייק, וככה מקשה עלינו לדייק בתקציב וכך, גם יכולה להרוס לנו ואפילו לגרום לנו להפסדים מול הלקוח.

אז כיצד נגביל את התקציב?

לשם כך התכנסנו כאן היום, ראשית נסביר כי יש חשבונות מיוחדים שעובדים על בסיס העברה בנקאית שכן יכולים לבצע את אותו הגבלה, אך חשבונות אלו פחות שכיחים למקדמים מתחילים או בינוניים ומיועדים בעיקר לחשבונות של לקוחות ענק.

על מנת שנוכל להגביל את התקציב בחשבון שלנו נצטרך ליישם סקריפט אוטומטי שמזהה בכל זמן את התקציב שלנו, הסקריפט הגמיש מאפשר לך להשהות קמפיינים כאשר הם מגיעים לסף יומי, שבועי או חודשי ואז להפעיל אותם מחדש כאשר מתחיל תקופת התקציב הבאה.

מה זה סקריפטים בגוגל אדוורדס?

סקריפטים של מודעות Google בשפת התיכנות JavaScript, והם נועדו לתת לנו שליטה גדולה יותר על מסעות הפרסום והקמפיינים שלנו.

את הסקריפטים ניתן להגדיר באזור הפעולות הגורפות, ומשם להגיע לסקריפטים, כאן תוכל לראות את כל הסקריפטים שיש לכם כרגע בחשבון, מצבם ותדירות הפעולה שלהם. לאחר מכן נלחץ על כפתור הפלוס הכחול ונוסיף את הסקריפט המיועד.

הגדרת סקריפטים בממשק גוגל אדס

הוספת סקריפט בממשק גוגל אדוורדס

הגדרת סקריפט להשהיית התקציב

לאחר שהגענו לחלון כתיבת הסקריפטים, נעתיק את הקוד הבא שנמצא בGitHub, ונבצע בו מספר שינויים קלים, אל חשש אסביר בדיוק מה לעשות.
אין לכם צורך להוריד עורך מסויים, אלא להעתיק ולהדביק את הקוד לתוך הקונסול של גוגל (להחליף את כל מה שיש שם, בדרך כלל אתם תקבלו קוד קצת של function main), לאחר שהדבקתם את הקוד, אנחנו נדאג לבצע מספר שינויים קטנים החל משורה מספר 8, ועד לשורה 17:

//var SETTINGS = new Object();
currentSetting = new Object();
currentSetting.scope = “Account”;
currentSetting.maxCost = getFloat(“500”);
currentSetting.budgetPeriod = “Daily”;
currentSetting.labelName = “”;
currentSetting.labelToAdd = “stopped by budget script”;
currentSetting.email = “matanovadia88@gmail.com”;
currentSetting.pauseItems = “yes”;
currentSetting.reEnableItems = “yes”;

השורות העיקריות שאותן נערוך, יהיו:

  • currentSetting.maxCost – אשר בתוך הסוגריים נחליט מה יהיה הסכום אותו נרצה להגביל.
  • currentSetting.budgetPeriod – זו התקופה אשר נרצה לבדוק, כרגע זה רשום על יומי, לכן נרצה אם נרצה לתקופה חודשית נשנה את המילה בין הגרשיים ל-Monthly.
    שינוי תקופה זו בעצם תשהה את הקמפיינים עד לתקופה הבאה, שעשויה להימשך ימים ואף שבועות (תלוי בתקופה שבחרנו).
  • currentSetting.email – כאן נזין את המייל שלנו שנרצה לקבל אליו התראה כאשר הקמפיין מושהה, או התראות נוספות.

צריך לזכור כי הסקריפט מגביל את החשבון כולו, ומרגע שהוא מבצע את ההשהייה, הוא מבצע השהייה לכלל הקמפיינים באותו חשבון.

לאחר שסיימנו לערוך, נשמור ונבצע אימות באמצעות גוגל, (תוכל גם לתת שם לסקריפט וכך לזהות אותו להמשך). נבצע שמירה והפעלה. לאחר מכן נגיע ללשונית הסקריפטים ואז נבחר בשינוי התדירות של הפעלת הסקריפט, נבחר בכל שעה. כך שבעצם אחת לשעה הסקריפט יבצע בדיקה של התקציב בין אם הוא יומי או חודשי, ובמידה והוא יזהה כי עברנו את התקציב המוגדר, הוא ישהה את כל הקמפיינים מיד עם שליחת התראה למייל.

שינוי תדירות הפעלת הסקריפט בגוגל אדס

 

זהו, עד כאן בהגדרת תקציב חודשי לגוגל ממומן, לכל שאלה תוכלו לשלוח לי בדף הצור קשר, או להגיב כאן למטה בתגובות.

 

אהבתם את המאמר? אשמח אם תוכלו לשתף

שיתוף ב facebook
שתפו בפייסבוק
שיתוף ב twitter
שתפו בטוויטר
שיתוף ב linkedin
שתפו בלינקדין

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *